apple

apple


‍ اپل به دنبال خرید بخش مودم اینتل

به نقل از بلومبرگ اپل در مراحل پیشرفته ای از مذاکره با شرکت اینتل به دنبال خرید بخش مودم این شرکت قرار دارد.این موضوع پس از عقد قرارداد همکاری بین شرکت کوالکام و اپل برای تامین مودم گوشی‌های بعدی آیفون منتشر شده است.

این قرارداد با شامل کردن نمونه کارها، پتنت‌های به ثبت رسیده و البته کارکنان بخش مودم اینتل ارزشی معادل یک میلیارد دلار دارد.

با نهایی شدن این مذاکرات می توانیم تا هفته ی آینده شاهد به انتشار رسیدن یک بیانیه ی رسمی در این خصوص باشیم.

خرید بخش مودم شرکت بزرگ اینتل، میتواند برنامه های شرکت سازنده آیفون را برای ساخت این مودم تسریع ببخشد و همچنین این شرکت آمریکایی قصد دارد ساختمانی را در کنار یکی از ساختمان های اختصاصی آیفون به این منظور بنا کند.

این موضوع می‌تواند مسبب تضمین ساخت چیپ مودم اختصاصی اپل برای آیفون‌های جدید در آینده شود. اپل تاکنون مهندسین و مدیران زیادی را در این بخش جذب کرده که اکثر آنها سابقه ی همکاری با شرکت اینتل را داشته اند.

دسترسی به خلاقیت و پتنت‌های ثبت شده از سوی اینتل می تواند به ساخت مودم های اختصاصی اپل در آینده نیز کمک شایانی کند.

چنین حرکتی از سوی اپل می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد چون در آینده‌ای نه چندان دور که تکنولوژی ۵G به یک تکنولوژی معمول در گوشی‌های هوشمند تبدیل شود، این کار می‌تواند به سود اپل باشد. همچنین این موضوع می تواند به نوعی برای اینتل هم خوب باشد چون از دست بخش زیان‌آور شرکت خود خلاص می شود.

پس از آنکه اپل تصمیم گرفت با شرکت کوالکام قرارداد امضا کند، اینتل به سرعت از رقابت در زمینه ساخت مودم گوشی‌های هوشمند انصراف داد.

این عمل از طرف اینتل کاملاً منطقی بود چون اپل بزرگ‌ترین خریدار مودم‌های این شرکت بوده و پس از از دست رفتن چنین مشتری بزرگی ادامه کار در این صنعت سودی برای اینتل به همراه نداشت.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *