مجری شبکه های ارتباطی تلفن همراه

شبکه ارتباطی تلفن همراه

تکنولوژی تلفن همراه ارائه خدمات ارتباط تلفنی به گوشی هایی است که می توانند به جای ثابت ماندن در یک مکان، آزادانه به حرکت درآیند. تلفن های همراه به یک شبکه سلولی زمینی ایستگاه های پایه (سایت های تلفن همراه) وصل می شوند، در حالی که تلفن های ماهواره ای به ماهواره های مداری وصل می شوند.

هر دو شبکه به شبکه تلفن سوئیچینگ عمومی PSTN وصل شده اند تا امکان تماس تلفنی هر تلفن در جهان فراهم شود. در سال ۲۰۱۰ پنج میلیارد اشتراك تلفن همراه در جهان پیش بینی شده بود.

با تلفن های هوشمند مدرن، اینترنت دیگر محدود به رایانه های شخصی نیست.

در چند دهه گذشته، شبکه های ارتباطی تلفن همراه پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده اند. تغییرات نسل های تلفن همراه که با علامت “G” مشخص می شود به طور کلی به تغییر ماهیت سیستم اشاره دارد؛ سرعت، فناوری، فرکانس، ظرفیت داده ها، تأخیر و غیره.

هر نسل دارای برخی استانداردها است، ظرفیت های مختلف، تکنیک های جدید و ویژگی های جدید که آن را از روش های قبلی متمایز می کند.

نسل های تلفن همراه

اولین نسل شبکه ارتباطی تلفن همراه ” ۱G ” آنالوگ برای تماس های صوتی بود. نسل دوم ” ۲G ” یک فناوری دیجیتال است و از پیام های نوشتاری پشتیبانی می کند. سومین فناوری تلفن همراه نسل ” ۳G ” سرعت انتقال داده بالاتر، افزایش ظرفیت و سرویس پیام های چندرسانه ای ارائه داد. نسل چهارم ” ۴G ” نسل ” ۳G ” را برای سرویس اینترنت تلفن همراه بهینه و بر محدودیتهای نسل قبل غلبه می کند. همچنین باعث افزایش پهنای باند و کاهش مصرف منابع مورد نیاز می شود. نسل پنجم تلفن همراه ” ۵G ” انقلابی جدید در بازار موبایل خواهد بود. این نسل پهنای باند بسیار بالایی در استفاده از تلفن های همراه بوجود می اورد.

این واقعاً همه گیر است با چند فشار دکمه سریع، ایمیل، پیامک، شبکه جهانی وب و شبکه های اجتماعی بلافاصله در دسترس است. استفاده از اینترنت به طور مساوی در بیشتر کشورهای خارجی ممکن است.

مجموعه کیانانت با تجربیات متعدد در زمینه شبکه ارتباطی تلفن همراه، پروژه های بسیاری را برای شرکتها و اپراتورهای مخابراتی کشور به صورت کلید در دست با موفقیت به انجام رسانده است.

با تجربه نصب و راه اندازی شبکه های ارتباطی تلفن همراه برای تکنولوژی های ۲G ,3G ,LTE و همچنین شبکه های مبتنی بر IP، شبکه وای فای تاکنون پروژه های متعددی را در زمان مورد نظر و با کیفیت مناسب به مشتریان تحویل داده است.

ضمناً پروژه های دیگری در حوزه های انتقال، شبکه های کامپیوتری و … توسط این شرکت با موفقیت انجام شده است.