رایانش ابری

میتوان از مهمترین مزیت های رایانش ابری (Cloud Computing) به هزینه، سرعت، مقیاس جهانی، بهره‌روی، عملکرد، قابلیت اطمینان اشاره نمود.


ویژگی ها و کاربرد های رایانش ابری

در این مقاله به ۶ مزیت رایانش ابری و کاربردهای آن می پردازیم، اگر در زمینه ی رایانش ابری اطلاعاتی ندارید شما میتوانید مقاله قبلی ما در زمینه رایانش ابری را از اینجا مطالعه کنید.

 کاربرد رایانش ابری

کاربرد رایانش ابری در این است که اگر از یک سرویس آنلاین برای ارسال ایمیل استفاده کنید، اسناد را ویرایش کنید، فیلم یا تلویزیون تماشا کنید، موسیقی گوش دهید، بازی کنید یا عکس‌ها و فایل‌های دیگر را ذخیره کنید، احتمال دارد که این تکنولوژی همه ی موارد‌ ذکر شده را در پشت صحنه ممکن سازد.

اولین سرویس‌د‌هی رایانش ابری به یک دهه گذشته بازمی‌گردد اما در حال حاضر انواع سازمان‌ها از استارپ‌ها کوچک تا شرکت‌های جهانی، آژانس‌های دولتی تا کمپانی‌های کوچک، به دلایل مختلف این تکنولوژی را به‌کار می‌گیرند.

 چند مورد از کارهایی که می‌توانید با Cloud انجام دهید شامل موارد زیر می باشند:

  • اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های جدید بسازید؛
  • داده‌ها را ذخیره کنید، از آن‌ها back up بگیرید و آن‌ها را بازیابی کنید؛
  • وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها را سازمان‌دهی کنید؛
  • فایل‌های صوتی و ویدئوها را منتشر کنید؛
  • نرم‌افزارها را براساس نیازهای موجود ارائه کنید؛
  • داده‌ها را برای ارائه الگوها و پیش‌بینی تجزیه و تحلیل کنید؛
    ۶ مزیت‌ رایانش ابری

رایانش ابری (Cloud Computing) دیدگاه سنتی کسب و کارها را در مورد منابع فناوری اطلاعات (IT) به کلی تغییر داده است.در مورد رایانش ابری چه می‌دانید؟

چرا رایانش ابری مشهور شده است؟

در ادامه ۶ مزیت رایانش ابری آمده است:

  1.  هزینه
    رایانش ابری هزینه‌های خرید نرم‌افزار، سخت‌افزار، نصب و راه‌اندازی دیتاسنترها یا رک‌های سروری سایت (برق روزانه برای تأمین برق و خنک کردن آن‌ها)همچنین نیاز به کارشناسان فناوری اطلاعات برای مدیریت زیرساخت ها را از بین می‌برد که این‌ موارد باعث سرعت بخشیدن به کارها می‌شود.
  2.  سرعت
    بیشتر سرویس‌های رایانش ابری به صورت سلف سرویس و براساس نیازهای موجود هستند، بنابراین مقادیر وسیعی از منابع رایانش را می‌توان در چند دقیقه فراهم کرد و تنها با چند کلیک ماوس، کسب و کاری با انعطاف‌پذیری بسیار زیاد ممکن ساخت و از فشار برنامه‌ریزی کاست.
  3.  مقیاس جهانی
    از مزایای سرویس‌های رایانش ابری، مقیاس انعطاف‌پذیر است.
    در اصطلاح Cloud این بدان معنی است که، مقدار دقیق منابعITمانند (قدرت رایانشی بیشتر یا کمتر، ذخیره‌سازی و پهنای باند) درست در مواقع مورد نیاز و از موقعیت جغرافیایی مناسب عرضه می‌شود.
  4.  بهره‌روی
    مراکز داده یا سایت های دیتاسنترهای نیازمند رک گذاری و استک گذاری بسیاری هستند که شامل نصب و راه‌اندازی سخت‌افزارها، پچ کردن نرم‌افزارها و دیگر کارهای روزمره مدیریت IT هستند.
    رایانش ابری نیاز به تعداد زیادی از این وظایف را حذف می‌کند، بنابراین تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند زمان زیادی را برای رسیدن به اهداف مهم کسب و کار خود صرف کنند
  5.  عملکرد
    بزرگترین خدمات رایانش ابری بر روی یک شبکه جهانی از دیتاسنترهای ایمن اجرا می شود که به طور دائم به آخرین ورژن سخت افزار رایانشی سریع و کارآمد ارتقا می‌یابد.
    این موضوع مزیت‌های زیادی را برای یک دیتاسنتر واحد در یک شرکت برزگ به ‌همراه دارد که شامل کاهش تأخیر در شبکه برای اپلیکیشن‌ها و صرفه‌جویی در مقیاس بزرگ‌تر می‌شود.
  6. قابلیت اطمینان
    رایانش ابری امکان پیشتیبانی و بک آپ گرفتن از داده‌ها، بازیابی اطلاعات و تداوم کسب و کار را ساده‌تر و ارزان‌تر می‌ کند، زیرا می‌تواند داده ها را در محل‌های دیگر شبکه ی ارائه دهنده Cloud منعکس کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *