وب کنفرانس، ویدیو کنفرانس

وب کنفرانس چیست؟

وب کنفرانس یک سرویس آنلاین است که با استفاده از آن می توانید جلسات زنده، کنفرانس، ارائه و کلاس های آموزشی از طریق اینترنت منحصرا بر روی پروتوکل TCP / IP برگزار کنید.

شما می توانید با تلفن یا با استفاده از بلندگوها و میکروفون کامپیوتر خود از طریق یک ارتباط تلفن اینترنتی VoIP به کنفرانس وصل شوید.

راهنمای نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب: بهترین سرویس‌های سال ۲۰۲۰

آنچه که باید در یک نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب به دنبالش بگردید، چیزی بیشتر از قیمت و هزینه‌ها است.

شما باید ویژگی‌هایی را تعیین کنید که بهترین تناسب را با استراتژی کنفرانسی و کسب و کار مختص شما دارند. برخی از این گزینه‌ها، نیازهای سازمانی را تامین می‌کنند در حالی که برخی دیگر برای کسب و کارهای کوچک‌تر مناسب هستند.
همه آن‌ها از یک سری ویژگی برخوردار هستند که باید از بین این ویژگی‌ها انتخاب کنید. روند پیدا کردن مناسب‌ترین گزینه یک امر مهم و حیاتی است. نگاهی به مقایسه‌ی انجام گرفته توسط ارائه‌دهندگان ، سردبیران و نظرات کاربران بیاندازید و سپس بهترین سرویس متناسب با نیازهای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

RingCentral web conferencing
  1. RingCentral: نرم‌افزار کامل جلسات آنلاین-ویدئو کنفرانس

  • میزبانی از ۱۰۰ شرکت‌کننده در جلسات ویدئویی با کیفیت HD با صدای واضح و قابل اطمینان
  • جلسات ویدئویی مبتنی بر مرورگر قدرتمند – به دانلود نیازی نیست
  • قابلیت اطمینان و امنیت در حد سازمانی – مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌ها
Vonage web conferencing
  1. VONAGE: همکاری و کنفرانس از آمازون چیم

  • ویژگی‌های سطح سازمانی مانند قابلیت سوئیچ کردن بین دستگاه‌های مختلف
  • ویدئو و صدا باکیفیت بالا برای ۱۰۰ شرکت‌کننده
  • زمان‌بندی و میزبانی ساده از جلسات یا جلساتی که شما در آن‌ها شرکت دارید
Jive web conferencing
  1. JIVE: نرم‌افزار کنفرانس مبتنی برابر با همکاری زمان واقعی

  • اتصال با کنفرانس نقطه به نقطه مستقیم یا جلسات مجازی چندنقطه‌ای
  • سهولت در نمایش اسناد برای تمام شرکت‌کنندگان در کنفرانس تنها با یک کلیک
  • ابزارهای رشته‌ای یا بصری برای ۱۰۰۰ شرکت‌کننده‌ی ویدئویی و ۴۹ ویدئو بر صفحه‌نمایش
web conferencing
  1. ZOOM: کنفرانس ویدئویی سازمانی با اشتراک‌گذاری جلسات و محتوا در زمان واقعی

  • سهولت در شروع به کار، پیوستن و همکاری بین دستگاه‌ها
  • ساده‌سازی کنفرانس ویدئویی در سطح سازمانی از دسکتاپ یا گوشی موبایل
  • صدا و تصویر با کیفیت ‌HD برای ۱۰۰۰ شرکت‌کننده و ۴۹ ویدئو بر صفحه‌نمایش
gotomeeting web conferencing
  1. GoTOMeeting: تماس‌های کنفرانسی VoIP یکپارچه و کنفرانس ویدئویی HD رو در رو

  • پیوستن، میزبانی یا مدیریت سریع یک جلسه از کامپیوتر یا گوشی موبایل
  • شروع یا پیوستن به یک جلسه یا جلسه کنفرانسی صوتی در کسری از ثانیه با درخواست از Siri
  • ضبط جلسات، نکته‌برداری، علامت‌گذاری اقدامات عملی و اشتراک‌گذاری آن‌ها پس از اتمام جلسه
web conferencing webex
  1. WebEx: میزبانی ساده بدون نیاز به دانلود و امکان برگزاری جلسه با ۱۰۰۰۰۰ نفر

  • دسترسی سریع به پیشینه و شرکت مرتبط با شرکت‌کنندگان
  • اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش خود با افراد دیگر تا اسناد، گسترده برگ یا نرم‌افزار را ببینند
  • سرویس مشتری کارآمد با کنترل از راه دور دسکتاپ و چت زنده
8x8-Logo
  1. ۸×۸: تک کلیک، بدون نیاز به دانلود، تعداد جلسات نامحدود و زمان نامحدود

  • رابط کاربری بصری در استفاده از دسکتاپ، برنامه‌های موبایل یا وب
  • ویدئو با کیفیت HD، سهولت در اشتراک‌گذاری صفحه، کنترل از راه دور دسکتاپ و ضبط
  • امکان ادغام با برنامه‌هایی همچون تقویم‌ها، ثبت‌نام جداگانه و فهرست راهنما

نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب چیست؟

نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب، پلتفورمی را برای کسب و کارها فراهم می‌نماید تا جلسات خود را با اعضای تیم شرکتی و سهام‌داران در سراسر جهان از راه دور برگزار کند. بیشتر نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب، کم هزینه، ساده و بصری هستند. گزینه‌هایی برای همه کسب و کارها متناسب با نیازهایشان وجود دارند که در آن‌ها اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و همکاری و مشارکت، امکان‌پذیر است.

کسب و کارها از نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب برای نظارت و مصاحبه با نامزدها استفاده می‌کنند. بهترین ابزارهای کنفرانس تحت وب، روش‌های کاملا جدیدی از فناوری و پشتیبانی مشتری، ارائه خدمات به مشتری یا تعامل رو در رو با مشتری را معرفی می‌کنند.

درک صحیح از نیازهای شما در بکارگیری نرم افزار کنفرانس مجازی 

یافتن بهترین نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب که متناسب با کسب و کارتان باشد، نیازمند درک شما از موارد استفاده و ویژگی‌های اصلی هرکدام از نرم افزارهاست. به محض این که گزینه مناسب خود را یافتید، می‌توانید ارائه‌دهنده‌ای را بیابید که پاسخگوی نیازهای کسب و کار شما باشد.

پس از در اختیار داشتن این اطلاعات ، باید قیمت و ویژگی های برنامه را در نظر بگیرید.

چه چیزی کنفرانس مجازی تحت وب را سودمند می‌کند؟

نرم افزار کنفرانس مجازی تحت وب امکان برگزاری جلسات آنلاین را آسان‌تر می‌کند. به عبارت ساده‌تر، کنفرانس مجازی تحت وب امکان برگزاری جلسات به صورت مجازی در هر زمان و مکان را فراهم می‌سازد. با استفاده از این نرم‌افزارها، تیم شما زمان کمتری را صرف زمان‌بندی جلسات رو در رو خواهد کرد و در نتیجه هزینه کمتری صرف ترتیب دادن جلساتی برای کل اعضای تیم در یک اتاق جلسه می‌شود.

نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب، کنترل برقراری ارتباط، زمان و مکان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بسته به نوع سرویسی که انتخاب می‌کنید، کاربردهای متعددی برای کنفرانس مجازی تحت وب مانند اشتراک‌گذاری فایل وجود دارد. شما قادر خواهید بود تا فایل‌های مورد نیاز را در کسری از ثانیه آپلود کنید. اشتراک‌گذاری صفحه نمایش نیز به شما اجازه می‌دهد تا محصول یا سرویس مورد نظر خود را به صورت فیزیکی به اعضای تیم نشان دهید.

بهترین نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب باید شامل ابزارهایی برای ایجاد ماژول‌های آموزش آنلاین باشند. این پلتفورم‌ها باید ویدئو با کیفیت بالا را برای شما تامین کنند. در نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب تنها با یک کلیک امکان برقراری اتصال صوتی یا تصویری فراهم می‌شود.

شما همچنین می‌توانید وبینارها و دیگر رویدادهای زنده را برای تعامل با مشتریان خود در زمان واقعی برگزار کنید.

پروتکل ساده مدیریت شبکه SNMP

کدام سیستم‌های عامل با شما سازگاری دارند؟

به خاطر داشتن این موضوع حائز اهمیت است که اعضای تیم شما ممکن است از سیستم‌عامل‌های مختلف مانند لپ‌تاپ‌های مک، لینوکس یا pcها استفاده کنند. از آنجایی که هم محیط کار و هم محیط تجاری سیال‌تر از پیش است، افراد بیشتری به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود وابسته شده‌اند. ابتدا باید مطمئن شوید که آیا نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وبی را می‌خواهید که از اتصال موبایل نیز پشتیبانی می‌کند یا نه.

گزینه‌هایی با ویژگی‌های قدرتمند وجود دارند که تمام سیستم‌های عامل را پوشش می‌دهند. برخی بر سیستم‌های عامل‌ معینی تمرکز دارند که در یک محدوده خاص شناخته شده هستند. گزینه‌ای را انتخاب کنید که با سیستم‌های عامل تیم دورکاری و پایگاه مشتریانتان سازگاری داشته باشد.

نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب همچنین باید بتوانند با رشته نرم‌افزار کنونی شما ادغام شوند. Join.me، Zoho Meetings، Webex Meetings، Zoom، GoToMeeting، RingCentral، و CiscoWebex اتصالاتی را به رشته‌های نرم‌افزاری بزرگ‌تر بکار گرفته شده، توسط ارائه دهندگان نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب را ارائه می‌دهند. حتی سرویس‌های freemium از مایکروسافت، اسکایپ برای کسب و کار یا Google Hangouts می توانند افزونه‌ی قدرتمندی را برای یک شرکت کوچک فراهم نمایند.

آیا به تماس صوتی، ویدئویی و چت نیاز دارید؟

برخی از گزینه‌های موجود در بازار تعادلی بین این سه ویژگی برقرار کرده‌اند. اگر تمایل دارید که تمام شرکت‌کنندگان در جلسات همدیگر را ببینند و امکان مشارکت برای هر یک از آن‌ها فراهم باشد، نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وبی با تمرکز بر این موضوع وجود دارند. اگر ترجیح می‌دهید در طی جلسات، تمرکز بر پنجره چت باشد، نرم‌افزاری برای برآورده کردن این نیاز وجود دارد. اگر در یک کنفرانس با کارکنان از راه دور یا حتی همکارانی در یک اتاق کنفرانس شرکت دارید، پیام‌دهی فوری روشی برای بیان نظرات بدون ایجاد اختلال در ارائه کنفرانس است.

نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب آنقدر تنوع دارند که نیازهای مختص کسب و کار شما را برآورده سازند. آن‌ها به ارائه‌دهنده اجازه می‌دهند تا یک کنفرانس ویدئویی یا یک جلسه تحت وب را از طریق یک مرورگر وب یا ابزارهای نرم‌افزاری برگزار کنند. پیش از انتخاب نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب، شکل کلی جلسه کنفرانس خود را در نظر بگیرید.

در حالی که گزینه‌های جداگانه‌ای برای نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب وجود دارند، اکثر این گزینه‌ها هم کنفرانس ویدئویی و هم کنفرانس صوتی را پشتیبانی می‌کنند. ابزارهای پیام‌رسان گروهی و تماس ویدئویی در میان برترین ویژگی های نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب هستند.

این گزینه‌ها اجازه می‌‌دهند تا ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده به اتاق جلسه شما در تماس ویدئویی با کیفیت HD از طریق گوشی‌های موبایل، برنامه‌های موبایل یا وب‌کست‌های وسیع‌تر شرکت کنند. امکان تماس رایگان بدون هزینه و سازگاری با دستگاه‌های iOS، اندروید و گوگل و سرویس تماس مدرن کنفرانس وجود دارد.

آنچه باید در مورد نرم‌افزار کنفرانس تحت وب بدانید

وقتی کارکنانی دارید که هم از خانه و هم از اقصی نقاط جهان برای شما کار می‌کنند، برگزاری کنفرانس تحت وب می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها شود. دانستن سطح تعامل بین شرکت‌کنندگان در طی جلسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به محض این که در مورد این مسئله تصمیم‌گیری کردید، شما می‌توانید بهترین نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب را متناسب با نیازهای کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر یک کسب و کار کوچک را اداره می‌کنید و تنها به دنبال برقراری ارتباط با اعضای تیم خود از راه دور هستید، راهنمای ما در مورد نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب برای خریداران بسیار سودمند خواهد بود.

کسب و کار شما به چه امکانات جانبی دیگری نیاز دارد؟

نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب توانمندی‌ها و ویژگی‌های قابل توجهی دارند. بهترین نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب باید شامل ابزارهای کنفرانس ویدئویی، قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، ضبط جلسات و قابلیت آپلود فایل در طی برگزاری جلسات باشند. ویژگی های مد نظر شما بر درجه‌ی تعامل بین شرکت‌کنندگان در کنفرانس ویدئویی تاثیرگذار است.

نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب با کیفیت بالایی وجود دارند که امکان تماس‌های ویدئویی و اشتراک‌گذاری محتوا و نیز برگزاری کنفرانس را فراهم می‌سازند. این نرم‌افزارها می‌توانند با ابزارهای همکاری شما ادغام شوند به گونه‌ای که اعضای تیم می‌توانند صفحه نمایش را بر پروژه‌ها، ارائه‌ها، تخته‌های سفید دیجیتالی و پاورپوینت‌ها به اشتراک گذارند. آن‌ها امکان برگزاری تماس‌های ویدئویی یا جلسات مجازی بر هر دستگاه دارای وب‌کم را پشتیبانی می‌کنند.

نسخه‌های رایگان یا نرم‌افزار آزمایشی از همان ویژگی‌های نرم‌افزارهای سطح سازمانی بهره نمی‌برند. نرم‌افزارهای سطح سازمانی، ارتباطات متحد و ادغام با دیگر ابزارهای VoIP و بهره‌وری را تضمین می‌کنند.

گزینه‌های سطح سازمانی به ابزارهای تقویم یا Outlook اتصال می‌یابند تا یادآورهایی را برای زمان برگزاری یک جلسه اعلام کنند.

در گذشته، شما یک کیف سامسونت را باز می‌کردید و دسته‌ای از ورقه‌های کاغذی را در میان اعضای تیم خود پخش می‌کردید. بسته به نوع ویژگی که به دنبال آن هستید، شما می‌توانید سطح مشابه‌ای از همکاری تیمی را داشته باشید به استثنای این که اعضای تیم در سراسر جهان با اختلاف زمانی پخش هستند. شما باید سطح تعامل مد نظر خود را با ویژگی‌های ارائه شده در نرم‌افزار کنفرانس مجازی تحت وب متعادل کنید.

آیا کنفرانس تحت وب امن است؟

امنیت کنفرانس تحت وب به نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. شرکت های مختلف، سطوح مختلفی از اولویت‌ها را بر ویژگی‌های امنیتی خود اعمال می‌کنند. همچنین ممکن است به هزینه پرداختی شما در هنگام انتخاب یک سرویس برای کنفرانس تحت وب بستگی داشته باشد.

اطلاعات کسب و کار شما ارزشمند و محرمانه است. مطمئن شوید که نرم‌افزار مورد نظرتان از رمزگذاری و تضمین امنیتی برخوردار است تا اطمینان حاصل کنید که مطالب به اشتراک‌گذاری شده در طی جلسات در بین اعضا از امنیت برخوردار خواهند بود. برخی از نرم‌افزارهای کنفرانس مجازی تحت وب دارای رمزگذاری پایان به پایان هستند که پیام‌ها را بین فرستنده و گیرنده به صورت محرمانه نگه می‌دارند.

در حالی که بیشتر ابزارهای کنفرانس تحت وب تا حدودی با مسئله‌ی امنیت روبرو هستند اما برخی از آن‌ها بیشتر از سایرین بر این موضوع تاکید دارند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *