مقایسه اکسس پوینت بی‌سیم و روتر

تشخیص تفاوت‌های اکسس پوینت بی‌سیم با روتر


مقایسه اکسس پوینت بی‌سیم و روتر، تفاوت بین WAP و Wi-Fi Router

wireless ap vs router

راه‌اندازی شبکه به دستگاه‌های مختلفی احتیاج دارد که برخی از آنها ممکن است برای شما کاملا جدید باشند. برخی از این وسایل ممکن است کارکردهای بسیار مشابهی داشته باشند که این امر می‌تواند باعث شود شما در انتخاب دستگاه مناسب برای شبکه خود سردرگم شوید.

 علاوه‌‌ بر‌این تشخیص تفاوت‌ اکسس پوینت بی‌سیم از روتر بدلیل اشتراک آنها در یکسری ویژگی‌های چندگانه برای شما بسیار دشوار است.

در اینجا ما سعی کرده‌ایم دقیقا تفاوت بین این دو دستگاه را توضیح دهیم و مقایسه اکسس پوینت بی‌سیم با روتر را به شما ارائه دهیم.

فهرست

اکسس پوینت بی‌سیم چیست و چگونه کار می‌کند؟

اکسس پوینت یک سخت‌افزار شبکه قابل اجراست که می‌تواند به عنوان یک دستگاه مستقل یا یکی از اجزای روتر مورد استفاده قرار گیرد.

اکسس پوینت بی‌سیم و یا به اختصار  “WAP”دو عملکرد اصلی در یک شبکه انجام می‌دهد.

 ابتدا دستگاه‌هایی که اتصال Wi-Fi داخلی ندارند می‌توانند به شبکه بی‌سیم دسترسی پیدا کنند.هنگامی که یک WAP را به روتر (که قابلیت WI-FI داخلی ندارد)، اسکنر یا یک چاپگر با استفاده از کابل اترنت متصل می‌کنید، آن را به یک وسیله بی‌سیم تبدیل می‌کند که بدون نیاز به کابل (به صورت بی‌سیم) به شبکه شما وصل می‌شود.

در مرحله دوم، WAP به عنوان یک توسعه دهنده برد بی‌سیم استفاده می‌شود و باعث افزایش پوشش شبکه WI-FI موجود می‌گردد. اگر روتر خود را از طریق کابل اترنت به یک نقطه دسترسی بی‌سیم وصل کنید، می‌توانید مساحت دسترسی Wi-Fi خود را افزایش دهید.

اکسس پوینت بی‌سیم چیست

روتر بی‌سیم چیست و چگونه کار می‌کند؟

روتر بی‌سیم با اتصال دستگاه‌های مختلف به صورت بی‌سیم به عنوان دروازه‌ای (gateway) در شبکه رایانه‌ای عمل می‌کند. روتر بی‌سیم یک روتر اساسی است که یک ویژگی اضافی نسبت به سیستم داخلی دارد.

 این مورد اجازه می‌دهد تا یک ارتباط بی‌سیم و همچنین به اشتراک‌گذاری داده‌ها بین دستگاه‌ها و رایانه‌هایی که به یک شبکه خاص متصل هستند، اتفاق بیفتد.

 روتر بی‌سیم با اختصاص آدرس‌های IP به رایانه‌ها و دستگاه‌ها به این مهم دست پیدا می‌کند. علاوه‌براین، یک روتر بی‌سیم به رایانه‌هایی که در شبکه بی‌سیم هستند، کمک می‌کند تا دستگاه‌هایی مانند اسکنر و چاپگر را به ‌صورت بی‌سیم به اشتراک بگذارند. اگر سرپرست یک شبکه بی‌سیم هستید، می‌توانید تنظیمات شبکه مانند پروتکل انتقال فایل (FTP) و یا ویژگی‌های ذخیره‌سازی را تغییر دهید.

روتر بی‌سیم چیست

مقایسه اکسس پوینت بی‌سیم با روتر، تفاوت این دو چیست؟

مقایسه اکسس پوینت بی‌سیم با روتر

اگرچه ممکن است این دو مورد بسیار شبیه به یکدیگر باشند، اما این دو تفاوت‌های چشمگیری دارند.

 در حالی که یک روتر بی‌سیم از طریق اتصال بی‌سیم دستگاه‌های مختلف به ایجاد شبکه کمک می‌کند، اکسس پوینت بی‌سیم کاربران شبکه را قادر می‌سازد به شبکه دسترسی پیدا کنند.

 تفاوت دیگر این است که اگر شما یک مدیر شبکه هستید، می‌توانید از یک روتر بی‌سیم برای تغییر تنظیمات شبکه استفاده کنید اما اکسس پوینت بی‌سیم توانایی انجام این کار را ندارد.

اکسس پوینت بی‌سیم معمولاً به عنوان اجزای داخلی دستگاه‌هایی مانند روتر و همچنین شبکه‌های Wi-Fi متصل می‌شود. از طرف دیگر، روترهای بی‌سیم معمولاً جدا از دستگاه‌های کابل یا مودم هستند که می‌توانند به عنوان روتر یا مودم در خدمت دستگاه‌های مستقل باشند.

برترین اکسس پوینت های بی‌سیم (WAP) و روترهای وای فای (Wi-fi Routers)

۳ تا از برترین اکسس پوینت های بی‌سیم برای خرید

اکنون که احتمالاً عملکرد اکسس پوینت بی‌سیم را درک کرده‌اید، نکته مهم بعدی شناخت بهترین برند‌های موجود در بازار است. برند‌های زیر بهترین انتخاب برای شبکه شما هستند.

Ubiquiti Networks Unifi 802.11ac Dual-Radio PRO

بهترین اکسس پوینت وایرلس با برد بالا

با استفاده از این اکسس پوینت عالی بی‌سیم، دیگر نیازی به نگرانی در مورد اتصالات شبکه در منطقه تحت پوشش شبکه نخواهید داشت. این اکسس پوینت نقطه دسترسی پوشش وای فای شما را به گونه‌ای گسترش می‌دهد که بتوانید از اتصالات بی‌سیم بسیار سریع از هر مکان دلخواه در شبکه خود لذت ببرید.

ترافیک زیاد در باندهای رادیویی می‌تواند باعث ایجاد ارتباطات آزاردهنده آهسته شود، اما با این دسترسی، به لطف تکنولوژی دو باند(Dual-Band)، این مشکل دیگر موجب آزار و اذیت شما نمی‌شود. نقطه دستیابی هوشمندانه دستگاه‌های شبکه به یک باند رادیویی با ترافیک کمتری انجام می‌شود، بنابراین اطمینان حاصل می‌کند که همیشه ارتباطات بی‌سیم سریع دارید. طراحی همه کاره WAP برای کاربری‌های داخلی و همچنین در فضای باز مناسب است.

Ubiquiti Networks Unifi 802.11ac Dual-Radio

TP-Link N300 (TL-WA801ND)

ارزانترین اکسس پوینت بی سیم

TP-LINK TL-WA801ND به شما امکان می‌دهد فعالیت‌هایی را انجام دهید که از پهنای باند بالایی استفاده می‌کنند مانند بازی‌های آنلاین، پخش فیلم‌های HD و موارد دیگر که نیاز به سرعت Wi-Fi فوق‌العاده تا حداکثر ۳۰۰ مگابیت در ثانیه دارد. این مورد با دستگاه‌های B یا G به خوبی کار می‌کند. در صورت عدم پوشش سیگنال ضعیف، آنتن‌های جداشونده امکان جایگزینی آنتن‌های موجود را با آنهایی که قدرتمندتر هستند فراهم می‌کنند.

دستگاه‌هایی را که قابلیت‌های بی‌سیم ندارند با استفاده از TP-LINK TL-WA801ND به شبکه Wi-Fi وصل کنید و از هر گوشه خانه یا محل کار خود می‌توانید به اتصالات بی‌سیم دسترسی پیدا کنید. TP-LINK TL-WA801ND را به ارائه‌دهنده خدمات اینترنت بی‌سیم خود در فضای باز متصل کنید و قادر خواهید بود بسیاری از دستگاه‌ها را به آن متصل کنید.

TP-Link N300 (TL-WA801ND)

NETGEAR Dual Band 802.11ac (WAC120-100NAS)

بهترین انتخاب برای خرید اکسس پوینت بی سیم

The NETGEAR Wireless Access Point یک باند دوگانه ارزان قیمت ۸۰۲.۱۱ است که به اندازه توان ۱.۲ گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می‌کند… این در حالت مستقل با یک رابط کاربری و یک پایه نصب رومیزی آزادانه متحرک کار می‌کند. ساختار فیزیکی این مورد دلیلی بر عملکرد فوق‌العاده برتر، پوشش گسترده و توان فوق‌العاده بالا برای محیط‌های دفتری و مشاغل کوچک است.

این عملکرد هم‌زمان از باند دوگانه در ۵ گیگاهرتز و ۲.۴ گیگاهرتز با توان ترکیبی ۸۶۷Mbps در ۵GHz و ۳۰۰ مگابیت در ثانیه در ۲.۴ گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند. NETGEAR WAC120 _Wireless Access Point از امنیت دسترسی بالایی توسط WPA2، WPA و MAC برخوردار است.

NETGEAR Dual Band 802.11ac (WAC120-100NAS)

۳ تا از برترین روترها برای خرید

TP-Link Archer C7 Router AC1750

در ادامه بحث اکسس پوینت بی سیم با روتر به بررسی روترهای برتر می‌پردازیم. روتر Archer C7 که دارای باندی دو تایی با سرعت بسیار بالا است، امکانی ایجاد می‌کند تا بتوانید فیلم‌ها را با کیفیت HD تماشا کنید و بدون وقفه بازی‌های آنلاین خود را انجام دهید. اکنون می‌توانید از طریق Wi-Fi در سراسر خانه خود از سه آنتن باند دوتایی بسیار قدرتمند Archer C7 لذت ببرید.

اگر می‌خواهید اتصال سریع‌تر و مطمئن‌تری داشته باشید، این مورد به راحتی می‌تواند از طریق ۴ پورت اترنت خود به طور مستقیم به روتر متصل شود. این روتر همچنین برای به اشتراک گذاشتن رسانه‌ها و فایل‌ها در کل شبکه شما با درگاه‌های USB دوگانه باعث ایجاد یک قابلیت جدید شده است. در قلب Archer C7 یک پردازنده وجود دارد که تمام خواسته‌های شما را برای حفظ اتصالات بدون وقفه و سریع متعادل می‌کند.

TP-Link Archer C7 Router (AC1750)

NETGEAR Nighthawk AC1900 Router (R7000)

شما می‌توانید WiFi خود را فراتر از تصور خود با استفاده از ابزار Nighthawk تسریع کنید. به شما امکان می‌دهد از سریع‌ترین WiFi که در حال حاضر موجود است لذت ببرید. این مورد دارای سرعت فوق‌العاده بالا تا حداکثر ۱۹۰۰ Mbps است. این نرم افزار دارای یک پردازنده دو هسته‌ای بسیار قدرتمند از Core 1GHz برای عملکرد سریع است. این دستگاه دارای تقویت کننده‌های پرتوی پلاس فوق‌العاده پرقدرت و آنتن‌های خارجی است. این گزینه قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد و دامنه آن به اندازه ۱۰۰ درصد پوشش بی‌سیم بیشتر است.

این ویژگی دارای QoS است که آن را در اولویت قرار داده است و یک WiFi بدون تاخیر و با سرعت بسیار بالا را ارائه می‌دهد. این اولویت‌بندی سرویس را برای داده‌ها فراهم می‌کند و طراحی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، در دسترس بودن و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. سازنده اصلی این مورد کشور چین است.

Nighthawk-Dual-Band-Wi-Fi-Gigabit-R7000-1-768x725

ASUS RT-AC88U AC3100 Wireless Router

این روتر مجهز به مدرن‌ترین فن آوری نوآورانه ۴by4 802.11ac MU-MIMO و هشت پورت Gigabit LAN است که توسط AiProtection اختصاصی ASUS با پشتیبانی Trend Micro ارائه می‌شود. این روتر امنیت موردنیاز و سرعت مورد نظر شما را فراهم می‌کند. سرعت داده‌های ترکیبی از ۳۱۶۷ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی شده و پوشش گسترده‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

این روتر دارای برنامه روتر ASUS است که جلوه بصری زیباتری دارد و مدیریت روتر ASUS را بسیار آسان‌تر می‌کند. این یکی از مواردی است که بیشترین استفاده را در بین کاربران دارد چرا که استفاده از آن بسیار آسان است.

ASUS RT-AC88U AC3100 Wireless Router

این روتر مجهز به مدرن‌ترین فن آوری نوآورانه ۴by4 802.11ac MU-MIMO و هشت پورت Gigabit LAN است که توسط AiProtection اختصاصی ASUS با پشتیبانی Trend Micro ارائه می‌شود. این روتر امنیت موردنیاز و سرعت مورد نظر شما را فراهم می‌کند. سرعت داده‌های ترکیبی از ۳۱۶۷ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی شده و پوشش گسترده‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

این روتر دارای برنامه روتر ASUS است که جلوه بصری زیباتری دارد و مدیریت روتر ASUS را بسیار آسان‌تر می‌کند. این یکی از مواردی است که بیشترین استفاده را در بین کاربران دارد چرا که استفاده از آن بسیار آسان است.

_

نتیجه نهایی

اگر می‌خواهید دسترسی به شبکه خود را بهبود ببخشید، به یک اکسس پوینت بی‌سیم یا روتر به‌روز احتیاج دارید. در صورت ایجاد شبکه، به یک روتر وای فای (Wireless Router) با کیفیت بالا نیاز دارید.

شما می‌توانید از یکی از گزینه‌های

 TP-Link Archer C7 Wireless Router

NETGEAR Nighthawk AC1900 Router

ASUS RT-AC88U Wireless Router

استفاده کنید.

امیدواریم توانسته باشیم مقایسه مناسبی بین اکسس پوینت بی‌سیم با روتر به شما ارائه دهیم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *